.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محمدعلی رامین برکنار شد

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، برکناری محمد علی رامین از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد را تائید کرد.

به گزارش «فردا»، رئیس‌دفتر معاون اول رئیس‌جمهور جانشین رامین شده است. یک منبع آگاه به خبرگزاری ایرنا گفت محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور با انتصاب محمدجعفر محمدزاده به جای آقای رامین موافقت کرده است.

آقای محمدزاده در حالی جانشین رامین شده است که آقای رامین بارها برکناری خود را تکذیب کرده بود و حتی انتشار شایعه آن را به «صهیونیست‌ها» منتسب کرده بود.

محمدعلی رامین، دهم آبان سال گذشته از سوی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی به سمت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد منصوب شد.

آقای رامین به هنگام کسب این مسئولیت وعده تعامل مناسب با رسانه‌ها را داد و بازدیدهایی از تحریریه‌های روزنامه‌ها را ترتیب داد. از جمله دیگر پیشنهادهای آقای رامین، انتشار روزنامه ایرانی در سطح جهان با تیراژ میلیونی بود.

وی همچنین خواستار ایجاد پایگاهی برای نظارت مردم بر رسانه‌ها شده بود تا «هیچ عنصر نامطلوبی نتواند فضای پاک و اعتمادآفرین رسانه ها را مورد خدشه و سوء استفاده قرار دهد.»

وی هم‌چنین بارها گفته بود قانون مطبوعات «دست وی را برای برخورد با مطبوعات بسته» و مدعی شده بود «روزنامه‌نگاران خاطی باید از حقوق شهروندی محروم شوند.»

در طول فعالیت آقای رامین در معاونت مطبوعاتی ارشاد، روزنامه‌های متعددی همچون اعتماد و مجلاتی چون چلچراغ و ایراندخت توقیف شده‌اند. توقیف موقت روزنامه همشهری، وابسته به شهرداری تهران، بدلیل چاپ یک آگهی که مشابه آن در برخی از روزنامه‌های منتسب به دولت چاپ شده بود نیز از جمله دیگر نکات کارنامه آقای رامین است.

محمدعلی رامین هم‌چنین در بهمن ۸۸ از روزنامه تهران امروز خواسته بود تا لوگوی خود را بدلیل «شباهت لوگوی تهران امروز با بالرین‌ها» تغییر دهد. مدیرمسئول این روزنامه بعدها نوشت که این درخواست معاونت مطبوعاتی را «به احترام وی و با حس غم‌انگیزی» عملی کرده است.

آقای رامین در تابستان ۸۹ مصاحبه‌ای با نشریه همشهری ماه انجام داد که در آن گفت «روحانیت به مسجد بازگردد». مصاحبه‌ای که وی تکذیب کرد اما موسسه همشهری تاکید کرد فایل صوتی آن وجود دارد.

محمدعلی رامین در یک گفت‌وگوی رادیویی در رابطه با این مصاحبه مورد پرسش قرار گرفت و با عتاب به مجری رادیو گفت «شما غلط می‌کنید از قول من این اراجیف را می‌گویید» که گردانندگان رادیو را مجبور به عذرخواهی از شنونندگان خود کرد. آقای رامین بعدها گفت که برای «مهار فتنه» این عبارات را در گفت‌وگوی رادیو گفته است.

اما تنش‌های میان رامین و رسانه‌ها به این موارد منحصر نمی‌شود؛ آخرین مورد آن به غیبت اعتراضی سایت‌های خبری در نمایشگاه مطبوعات بدلیل بی‌توجهی به آن‌ها در جریان اطلاع‌رسانی برگزاری نمایشگاه، اختصاص فضای نامناسب و عدم تعال مناسب برمی‌گردد. سایت‌های برجسته ایران از حضور در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات خودداری کردند اما آقای رامین این رسانه‌ها را «صهیونیستی» دانست که وزارت ارشاد آن‌ها را تحریم کرده است.

برکناری آقای رامین خبری است که مدت‌ها در محافل خبری مطرح بود ولی آقای رامین آن را هم مرتبط به صهیونیست‌ها می‌دانست.

جانشین آقای رامین، سوابق معاونت ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهوري، مدير کلي روابط عمومي و امور بين الملل ديوان محاسبات کشور، معاونت موسسه و روزنامه جام جم، فعاليت در صدا و سيما و تاليف چند کتاب را در کارنامه خود دارد.

حسینی، وزیر ارشاد در حکم خود از جانشین آقای رامین خواسته تا با روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و «به طور کلی رسانه‌ها تعامل سازنده داشته باشد.»

آقای رامین پس از برکناری خود، تغییر و تحول را «مفید و ضروری» خوانده گفته «ما در نظامی زندگی می‌كنيم كه نظام عقلانيت، حكميت و عدالت است و در اين نظام خدمت كردن امری مقدس است. دادن و پذيرش مسووليت‌های اموری اعتباری و موقتی است؛ هيچ كس در مسووليت اداري "ميز"بان نيست بلكه ميهمان هستند.»

برکناری آقای رامین، سومین برکناری در دولت دهم پس از برکناری ناگهانی منوچهر متکی و برکناری پرابهام مهرداد بذرپاش است.

آقای رامین در حالی برکنار شده که وی قرار بود ظهر سه‌شنبه میزبان مدیران مسئول رسانه‌های ورزشی باشد. دفتر وی چندین بار برای اطمینان از حضور مدیران مسئول با آنان تماس گرفته بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.036 seconds.